Forum er langsomt!

her vil vi forsøge at hjælpe med de mest almindelige computerproblemer.

Redaktør: brinkmann

Brugeravatar
bamselars
Geografisk sted: Sakskøbing
Kontakt:

Forum er langsomt!

Indlæg af bamselars »

Er det en fejl at jeg har, eller er der også andre som har besvær med at loade forum? Det går ufatteligt langsomt, og det er tit at den skriver fejl, og slet ikke loader siden! Jeg har en 2 megabit forbindelse, og har testet min hastighed, så den skulle ikke fejle noget.
Hilsen Lars...

Billede

3-cylindret Dexta og FE 35
smed1974
Geografisk sted: Midtjylland/videbæk

Indlæg af smed1974 »

Jeg har også det samme problem. med at forum er langsom.
Lidt oliefinger han man vel altid.
Gert-Jan
Geografisk sted: Vildbjerg

Indlæg af Gert-Jan »

samme her
Gert-Jan, Wer FENDT fährt führt!

BUKH Super 302 årg. 62
BUKH Juno årg. 67
Porsche Diesel Standard N 208 årg. 58 - Renoveret.

Se resten af maskinparken på nedenstående link.
http://www.traktortech.dk/profil/vis.asp?id=2808
Jesper Bering
Geografisk sted:          

Indlæg af Jesper Bering »

Kære Lars,

Jeg har samme erfaring, både at dette forum er påfaldende langsomt i forhold til andre internetsider, og at siden somme tider ikke vil loade (browseren skriver færdig og holder op med at lytte efter svar, men siden er blank (jeg bruger Firefox browser, men der sker det samme fra arbejde, hvor de bruger IE)).

Måske kører forumet fra en lille snoldet computer hjemme i Jenses udhus? (Det ved jeg dog ikke noget om.) Men altså - der er jo altid forskel på hvor hurtigt den ene og den anden server er, og det er jo ikke givet at DVTK har købt plads på den hurtigste server i byen.

I det store og hele er det vel til at leve med. Når man har tålmodighed til at starte sin veterantraktor en vintermorgen, så....... Må vi høre webmesterens kommentar?

hilsen Jesper
Jesper Bering, 1948-2011
Brugeravatar
ts
Geografisk sted: Søllested Lolland
Kontakt:

Indlæg af ts »

Hej alle
Jeg har til tider observeret at forummet her er langsomt, jeg bruger Firefox.
Jeg har for et par måneder siden (sådan cirka) lagt et indlæg ind om emnet, men ifølge de svar jeg fik virkede det udpåklageligt.
Jeg er ofte inde og tjekke forum hos kimludvigsen.dk og mozilladanmark.dk, som er sat op i samme program, men de er en del hurtigere, så om det er en snoldet computer i Jensens udhus, som Jesper skriver, er jeg i tvivl om. Fejlen må ligge et andet sted.
Vi må håbe, at det bliver bedre, ellers må vi have tålmodighed.
Torben M Slente
Søllested Lolland

BM Volvo Buster 400
Brugeravatar
kroman
Geografisk sted: Fuglebjerg Sydvestsjælland

Indlæg af kroman »

ehhhh......
jeg har selv oplevet af og til det virker langsomt, men jeg troede kun det var min forbindelse, efter jeg skiftede udbyder,
forummet og hjemmesiden ligger ikke i mit udhus..........................
men på surftown, som det har gjort de sidste 4-5 år.. og det er så vidt jeg er orienteret ikke de ringeste, men det kan være jeg skulle opdatere lidt og rydde lidt op, måske det kunne hjælpe
Venlig hilsen Jens

Hellere ægte storhedsvanvid end falsk beskedenhed.. (Erik Clausen)
Jesper Bering
Geografisk sted:          

Kære Jens,

Jeg er ikke ligefrem ekspert, men jeg synes nu heller ikke at det virker sandsynligt at det skulle være indholdet i forumet der kan afstedkomme den slags problemer. Jeg går ud fra at det du mener med oprydning er at slette overflødige filer og den slags?

Det af de to nævnte problemer jeg synes er mest påfaldende, er at browseren meget ofte melder færdig, uden at der er kommet noget som helst på skærmen! Og det kan godt ske efter kun en beskeden ventetid. Kan det måske skyldes at der ligger en time-out et sted i systemet, som er forket indstillet? [Time-out = tidskontakt der afbryder processen hvis der ikke er sket noget inden en vis tid.]

Både Lars og jeg melder om dette problem. Jeg bruger Firefox browser, men det gør Lars nok ikke?

Jeg kan da ikke afvise at det andet problem (at der ofte går påfaldende lang tid før noget af sideindholdet kommer frem) muligvis kan skyldes at der ligger mange filer og venter på at blive ryddet op, men jeg ville dog umiddelbart tro at forklaringen er en anden.

Ligesom Torben bruger jeg også to andre forumer (Volvosnak.dk og jagrullar.se) der kører i detteher lyseblå system, og der går det altså ikke nær så langsomt! Og det er mit indtryk at der ligger mange gange mere indhold i dem (navnlig i det svenske!).

Har dhrr. Surftown ikke noget overvågningsudstyr der viser om vores forum kører tilfredsstillende eller ej?

hilsen Jesper
Jesper Bering, 1948-2011
Jesper Bering
Geografisk sted:          

Hej igen,

Nu har jeg prøvet lidt med Internet Explorer 6 i stedet for Firefox, og det er bestemt ikke mit indtryk at det gør nogen forskel.

Jeg fik flere gange meldingen Webstedet blev fundet. Venter på svar.... efter nogen ventetid, og en enkelt gang blev den efterfulgt af Siden kan ikke vises med den sædvanlige tekst nedenunder.

hilsen Jesper
Jesper Bering, 1948-2011
Brugeravatar
kroman

Indlæg af kroman »

Nu har jeg forsket lidt i det og surftown skriver et sted:
"I spidsbelastningsperioder kan du opleve at din hjemmeside på Surftown Privat kører langsommere end normalt.
Dette kan skyldes ekstraordinær høj aktivitet på enten din egen hjemmeside eller hos andre kunder, som du deler serverplads med. " citat slut

løsningen skulle være at skifte databaseserver ( en proces der er noget med at man tager en backup, sletter det hele (databasen), venter 5 timer og så lægger det hele op igen.................. og krydser fingre og tæer for at det går godt, for tro mig det er godt nok noget langhåret noget, og ikke noget man lige giver sig i kast med en sen aften, i hvertfald ikke i min alder og med min arbejdstid.
alternativt at skifte til en erhvervsløsning der koster det dobbelte, og som efter sigende ikke oplever spidsbelastning.....................

ja livet er ikke nemt
der var flere andre i deres forum der brokkede sig over det var langsomt........
jeg skal lige tænke lidt over hvad der skal ske så indtil videre må vi leve med det som det er, for det med at skifte server var så vidt jeg kunne udlede bare en stakket frist for man kunne være uheldig og havne på en server der ikke var bedre end den man kom fra. og så er man lige vidt

og jesper , jeg kan se din emailknap når jeg er logget på , men ikke når jeg ikke er logget på så det virker da.
Venlig hilsen Jens

Jesper Bering
Geografisk sted:          

Kære Jens,

Altså, vi kan vel leve med det som det er. Vi konstaterer bare at vores forum er betydelig langsommere end andres, og langsommere end de kommercielle hjemmesider. Hvis det skyldes at vi har en billig løsning, og at du / I skal bruge kostbar tid på at lave det om, med risiko for at det falder på gulvet, så skal du ikke lave det om for min skyld.

Men det kunne måske betale sig at spørge de der Surfere om det nu også kan have sin rigtighed at det skal køre så og så langsomt? Langsommeligheden skyldes ihvertfald ikke ekstraordinær høj aktivitet, for det er da mere reglen end undtagelsen at vores forum er langsomt. Og det med at siden nægter at loade, er det nu også et kendt og sædvanligt overbelastningsfænomen?

Nåmenaltså, det går jo meget godt...... Så stress nu ikke over det - du har vel nok at gøre med stævner og sådan.

Knap: Det var Satans - jeg kan se nøjagtig lige mange knapper hvad enten jeg er logget af eller på. Og jeg kan ikke se min egen i nogen af tilfældene (jeg har også slukket for den forleden dag).

hilsen Jesper
Jesper Bering, 1948-2011
Brugeravatar
EJ2303
Geografisk sted: 6500 Vojens
Kontakt:

Indlæg af EJ2303 »

Jeg er meget forundret over jeres problemer, her ved mig virker det perfekt, det siger bare "sak" så er jeg på, og kan surfe rundt i forummet. Jeg kører Internet Explorer version 7.
Brugeravatar
bamselars
Kontakt:

Indlæg af bamselars »

Jeg kører også explorer 7, Men glat kører det ikke! Men ellers er det et kanon godt forum at være på!!! God tone og flinke og hjælpsomme mennesker....
Hilsen Lars...

Billede

1197
Geografisk sted: 7 timer efter dansk tid

Indlæg af 1197 »

EJ2303 skrev:Jeg er meget forundret over jeres problemer, her ved mig virker det perfekt, det siger bare "sak" så er jeg på, og kan surfe rundt i forummet. Jeg kører Internet Explorer version 7.
Ogsaa jeg er bor 7600 km waek.
Jesper Bering
Geografisk sted:          

Kære Jens,

Nu har jeg bygget mig en ny, hurtigere computer (800 MHz AMD) med Opera 9.21 browser. Opera tæller hvor mange sekunder der går inden webstedet svarer, og vores forum ER altså langsommere end andre hjemmesider her fra min computer. Der går jævnthen 20-30 sek. før det svarer, og ofte kan der gå et helt minut. Det er jeg kun ude for på ganske få andre hjemmesider!

Du har sikkert rigeligt at gøre med træf m.m. for tiden, men til en af de lange vinteraftener......?

hilsen Jesper
Jesper Bering, 1948-2011
Brugeravatar
bamselars
Kontakt:

Indlæg af bamselars »

Jeg kører 2.8GHz dualcore har 2mgbit forbindelse, så det er vist ikke et spørgsmål om størelse på pc.
Hilsen Lars...

Billede

Brugeravatar
kroman

Indlæg af kroman »

jeg tror det ene og alene har noget med belastningen af serveren at gøre, jeg har en 8 mgbit (siger de) og den er osse langsom engang imellem, men den dag det var lønningsdag, og jeg skulle tjekke om der var gået penge ind, samtidig med 3 mill. andre ml. kl. 16 og 18 ja det var da osse en sen død, og banken burde da ha noget kram der virker under alle forhold.
nu kl. 22.30 går det da meget fint, og hele morgenen og formiddagen, det er først hen under aften den er rigtig gal.

nå der er lige et træf og et blad der skal laves så skal jeg nok opdatere og skifte server for at se om det hjælper...............
Venlig hilsen Jens

Jesper Bering
Geografisk sted:          

Kære Jens,

Den dag du får tid til at se på detteher igen, så prøv at lægge mærke til hvor mange indlæg der er dublerede (dvs. forekommer to gange lige efter hinanden). De skyldes at man har trykket på udfør og så er der ikke sket en skid, og browseren har lukket af fordi den har en time-out-funktion der lukker efter måske 45 sek. I mellemtiden er indlægget blevet modtaget af forumet og registreret, men tilbagemeldingen kommer ikke tilbage til forfatteren, fordi hans browser har lukket af fordi der er gået alt for lang tid. Den stakkels mand trykker derfor på udfør igen, og vupti! - har vi to enslydende indlæg.

[Når jeg er ude for at browseren lukker af p.g.a. time-out, plejer jeg at gå tilbage til det pågældende emnes side, istedetfor at sende indlægget en gang til, og i mange tilfælde STÅR mit indlæg der (blot uden at min browser har fået besked om det.]

Når så vores gennemsnitligt kvikke og velbegavede medlem forsøger at slette det overflødige indlæg, opdager han at knappen med krydset øverst tilhøjre i indlægget mangler, så ved han ikke hvordan han skal få det slettet. (Det KAN lade sig gøre ved at trykke på ændre-knappen og lede meget længe efter et undseligt flueben der hedder slet indlæg. Men hvorfor mangler krydset på hvert andet af ens egne indlæg, medens man er logget ind? - det er da stik mod hensigten!

Nå - den dag du begynder på dette formodentligvis både kedelige, vanskelige og upopulære (hos udbyderen) stykke arbejde, er du ihvertfald velkommen til at rekvirere nærmere beskrivelse af symptomerne hos mig, og formentlig også hos de andre der har været inde på denne tråd.

Og jeg er gerne til tjeneste med strategiske forslag til sagsbehandlingen, samt tekniske kommentarer.

Held & Lykke med det! hilsen Jesper
Senest rettet af Jesper Bering tors 19. jul 2007 02:07, rettet i alt 1 gang.
Jesper Bering, 1948-2011
Jesper Bering
Geografisk sted:          

Kære Ejner,

Sak siger det, og så er du på. Har du en særlig hurtig internetforbindelse, eller bor du særlig nær ved vores udbyder?

Eller har du hardware der afviger markant fra vores andres? Kan vi ikke lige få en beskrivelse af mekanikken og af din internetforbindlelse og af din internetudbyder. Hvis det virkelig virker hver gang hos dig, er det jo ihvertfald noget som vores internetleverandør skal have revet i næsen.....

hilsen Jesper
Jesper Bering, 1948-2011
Jesper Bering
Geografisk sted:          

Kære Jens,

Hvor ER det dog dejligt at du har fået forumet til at virke ordentligt!!

Du skal have stor ros for din udholdenhed, navnlig fordi det ikke bare lige gik som det skulle.

Jeg har ikke bemærket en eneste langsommelighed eller anden dårlig funktion siden du fik forumet op igen. Herligt! Selv kalenderen virker nu korrekt.

Jeg har bemærket at der ikke mere er link til dvtk.dk forneden på siderne, men det er en småting. På portalsiden står der en henvisning til "seneste filer: roadtrain". Den fil er borte, men det var den nu også før du tog forumet ned.

hilsen og TAK!
Jesper
Jesper Bering, 1948-2011
Jesper Bering
Geografisk sted:          

Hej igen,

Der er forresten en lille ting til: Der er ikke mere dansk tekst på knapperne - men det generer nok ikke nogen.

hilsen Jesper
Jesper Bering, 1948-2011
Jesper Bering
Geografisk sted:          

Re: Forum er langsomt!

Kære Jens,

Jeg synes det begynder at knibe igen for vores forum at følge med. I de seneste uger har jeg oplevet kendelige forsinkelser med at åbne forumet, både når jeg skal ind første gang og når jeg vil skifte side efter at jeg er kommet ind.

Det virker særlig grelt når jeg sammenligner med det andet forum jeg skriver i - http://nrpl.dk/forum/ - der har jeg aldrig oplevet at skulle vente mere end højest 3 sekunder.

I vores forum er forsinkelser på 1 minut ikke ualmindelige fra min maskine (Pentium 4; 2,4 GHz; 1 GB RAM; Windows 2000 SP4).

hilsen Jesper
Jesper Bering, 1948-2011
Brugeravatar
kroman

Indlæg af kroman »

Hej Jesper
Ja jeg synes ikke jeg kan mærke nogen forsinkelser, men jeg skal da gerne tjekke om der et et eller andet jeg kan gøre, men umiddelbart kan jeg ikke se nogen fejl

meen det bliver vel også lidt tungere altsammen efterhånden som forum vokser,
men på min bibel phpbb2.dk med 70000 indlæg og 3000 tilmeldte brugere er der ingen problemer, men det er nok en kraftigere server end vores

men hvad siger I andre
Venlig hilsen Jens

BrianSim
Geografisk sted: Smorup, Haverslev, Himmerland

Indlæg af BrianSim »

Jeg syntes det kører som det plejer. Helt ok hastighed.

Mvh Brian
MF35B '60, MF35B '58 ikke kørende, Fiat 80-90 '85
Brugeravatar
gumme
Geografisk sted: Bevtoft - Sønderjylland

Indlæg af gumme »

Nææææ, jeg syntes godt nok også det kører som det plejer...

Gumme
Haardberg
Geografisk sted: Råbjerg/Ålbæk/Vendsyssel

Indlæg af Haardberg »

køre også ok her hvor jeg sidder med en ultra langsom forbindelse over sattelit

Lennart
Besvar