Log in - "husk mig" funktionen

Gamle opslag og Fri debat - men husk en sober tone ikk´

Redaktør: brinkmann

Besvar
ThorBue
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. mar 2018 08:21
Geografisk sted: Sønderjylland

Log in - "husk mig" funktionen

Indlæg af ThorBue »

"Husk mig" funktionen fungerer ikke for mig så jeg skal logge ind med brugernavn og kode hver gang. Er det generelt eller har jeg personlige problemer?
Det virker fint på andre forums af samme type..
timkenneth
Site Admin
Indlæg: 530
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 07:38

Re: Log in - "husk mig" funktionen

Indlæg af timkenneth »

umiddelbart kan jeg heller ikke få det til at virke. Jeg broger Google Chrome.

Vi skal lige have Brinkmann til at se på det, jeg kan ikke lige se om det er noget der er slået fra i indstillinger.
ThorBue
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. mar 2018 08:21
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Log in - "husk mig" funktionen

Indlæg af ThorBue »

Jeg bruger Firefox - hvis det skulle være interessant
ksa
Indlæg: 132
Tilmeldt: lør 16. apr 2011 23:30
Geografisk sted: 7183 Randbøl

Re: Log in - "husk mig" funktionen

Indlæg af ksa »

Hej på forum
Jeg bruger Google Crome og der virker "husk mig" udmærket
Venlig hilsen Kristian
ThorBue
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. mar 2018 08:21
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Log in - "husk mig" funktionen

Indlæg af ThorBue »

ksa skrev: fre 18. feb 2022 17:31 Hej på forum
Jeg bruger Google Crome og der virker "husk mig" udmærket
Venlig hilsen Kristian
Altså du bliver logget ind helt automatisk? - Eller skal du stadig trykke på "log in" og så kan den huske bruger og kode?

Sidstnævnte kan jeg også men det er ikke det jeg mener.
ksa
Indlæg: 132
Tilmeldt: lør 16. apr 2011 23:30
Geografisk sted: 7183 Randbøl

Re: Log in - "husk mig" funktionen

Indlæg af ksa »

Hej Thor Bue
Jeg tror du er meget længere end mig
Jeg er årgang 1939
Jeg åbner veteranforum.net, trykker log in i højre hjørne, trykker log in cirka midt på siden og er inde
Det kan sikkert gøres meget nemmere, men har vi så travlt at det er et problem?
Jeg synes det er så fantastisk at vi har nogle for mig ukendte personlige venner der gider at holde dette fantastiske videncenter åben for os alle og synes at vi snart må til mobile pay for at støtte dem
Venlig hilsen Kristian
ThorBue
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. mar 2018 08:21
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Log in - "husk mig" funktionen

Indlæg af ThorBue »

Kristian, du har helt ret i at det er fantastisk at der er nogen som vil gøre arbejdet med Forum. Mange lignende steder er bukket under fordi folk har givet op efter at brugen svandt ind pga. konkurrencen fra bla. Facebook.

Ang. log in så burde det kunne blive nemmere. Jeg er på et andet forum, der kører på samme platform som dette, og her er jeg automatisk logget ind ved hvert besøg - efter at have krydset "husk mig" af. Det er jo ikke fordi der er den store tidsbesåarelse i det, men det føles bare meget nemmere lige at kigge om der er nogle nye indlæg.
ksa
Indlæg: 132
Tilmeldt: lør 16. apr 2011 23:30
Geografisk sted: 7183 Randbøl

Re: Log in - "husk mig" funktionen

Indlæg af ksa »

Hej Thor
Vi bliver heldigvis ikke uvenner om dette problem med login
Du har fuldstændig ret i at det er nemt at logge på med et tryk
Jeg kender det fra gul og gratis
Bare vi ikke får vores "far" eller hvad det nu hedder kørt træt
Venlig hilsen Kristian
Brugeravatar
brinkmann
Site Admin
Indlæg: 31
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 12:24
Geografisk sted: Midtsjælland
Kontakt:

Re: Log in - "husk mig" funktionen

Indlæg af brinkmann »

Kære alle

Login funktionen på vores eller tilsvarende boards er desværre lidt indviklet at forstå, men jeg skal forsøge at forklare problemet.
Først og fremmest er der ikke nogen fejl med Veterantraktorforum boardet, kun for at sige at der skal man ikke lede efter problemet.

Problemet ligger i den browser man bruger.
Når login oplysningerne gemmes vha. "huske afkrydsningen", så skal browserens "cookie" funktion være accepteret i browseren.

Måden automatisk login fungerer på er at en "cookie" aktiveres når man 1ste gang logger ind og taler sammen med systemet om at lige netop denne bruger på denne pc., gerne må logge ind og så gemmes dit specielle "fingeraftryk/indentifikation" i en cookie.
Så enkelt er det, men når der er fejl skyldes det rod i "cookie" og cache funktionen på ens egen pc og så bliver det straks lidt indviklet desværre.

Løsningen er oftest at man skal slette browserens cache vha. browserens indstillinger og det er individuelt for hver browser f.eks. IE, Firefox, Google mfl. Derefter skal man logge ind med bruger id og password og sætte en markering i "husk", Så dannes en ny cookie.

Der er undtagelser f.eks. hvis man kommer fra Facebook med et link til Veterantraktorforum, så virker "huske" funktionen ikke, da den indbyggede Facebook browser ikke virker som de gænse andre jeg nævnte og sådan er der en forklaring for en del andre forskellige individuelle indbyggede browsere (der findes mange også nogle som er farlige at bruge). Man kan ikke umiddelbart se at en browser er indbygget i et program.

Rådet er derfor ved fejl at man kun benytter de sikre såsom IE (windows), Firefox eller Google og husker at slette cachen inden man forsøger at logge ind hvis systemet ikke virker.
dbh
Jan

Den der har evnen har pligten!
Besvar